Ne ess pánikba. Csak azt jelenti, hogy nincs meg a kapcsolati hálód. Kérd meg a barátaidat, hogy verjenek egy kis habot a könyved körül – ehhez ma már adott a közösségi média. De ha rám hallgatsz, nem foglalkozol a kritikákkal. A legtöbb könyvismertetőt haveri alapon vagy megrendelésre írják – és ez sajnos messze szaglik róluk.
Nem érdemes rágörcsölni a könyved utóéletére, az amúgy se rólad, hanem a könyv és az olvasók pillanatnyi viszonyáról szól. A könyv abban a pillanatban függetlenné vált tőled, hogy kiadtad a kezedből. Kevés szánalmasabb figurát láttam, mint az agyonhájpolt elsőkönyves sikerszerzőt a Könyvhéten két évvel a nagy siker után. Senki se törődött vele, elveszetten ődöngött a tömegben, láthatóan nem értette, mi van. Pedig csak annyi történt, hogy a piac abban a pillanatban már egészen mást akart.
Szóval ha rám hallgatsz, két dolgot teszel, miután befejezted a könyvedet:
1. Állj neki a következőnek, és minden idegszáladdal arra koncentrálj.
2. Bízd profikra a kész könyveid menedzselését.
Amennyiben írtál, írsz, vagy írni szeretnél egy könyvet és nem tudod, hogyan tovább, nézz rá a Facebook oldalunkra vagy írj levelet a szerzosimogato@gmail.com-ra.
(static.oprah.com/images/ o2/201407/201407-omag-Confessions-BookImage-949x534.jpg)