Ne ess pánikba. Annak, hogy egy könyv mennyire fogy, semmi köze a minőséghez. Nem arról van szó, hogy jó könyvek nem futhatnak be komoly karriert, hanem arról, hogy bőven lehet példát mondani az ellenkezőjére.
Egy könyv sikere két dologtól függ. Az egyik, hogy mekkora piaci igény van rá – a piac pedig buta állat, és csak egyetlen dolgot tud, de azt nagyon: hogy az adott pillanatban mire van szüksége. A másik a reklám. A piacképes könyvek sikerének mértéke leginkább azon múlik, hogy milyen reklámot pakolnak mögé. A suttogó propaganda ideje lejárt.
Ha nem készítettek a könyvedből fél tucatnyi Oscart bezsebelő hollywoodi sikerfilmet, nagy valószínűséggel nem te leszel az új Rowling. Tudom, ezzel nehéz együtt élni, de nem lehetetlen. Mások is megoldották már.
Amennyiben írtál, írsz, vagy írni szeretnél egy könyvet és nem tudod hogyan tovább, nézz rá a Facebook oldalunkra vagy írj levelet a szerzosimogato@gmail.com-ra.
(New York, 1910)